Ακόμα μια ξεχωριστή φωτογραφία κοινοποίησε η Unseengreece, έχοντας αυτή τη φορά στο «κάδρο» της, το αεροδρόμιο του Επιταλίου…
Μια φωτογραφία που θα μπορούσε κανείς να της προσθέσει ως τίτλο το «Περιμένοντας τα αεροπλάνα»…
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της Πολεμικής Αεροπορίας και της Αερολέσχης Πύργου σύμφωνα με το οποίο η τελευταία ορίστηκε υπεύθυνη λειτουργίας και πλέον το αεροδρόμιο μπορεί επί της ουσίας να λειτουργήσει κανονικά.
Η σύναψη του Μνημονίου Συνεργασίας εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Περιφερειακό Συμβούλιο και ορίζει ότι από και προς το αεροδρόμιο Επιταλίου θα εκτελούνται μόνο «VFR» πτήσεις, δηλαδή πτήσεις εξ’ όψεως.
Με τον όρο «VFR» ονομάζονται οι πτήσεις στις οποίες ο πιλότος μπορεί να ακολουθεί μια πορεία εξ’ όψεως, δηλαδή τέτοιες πτήσεις δεν μπορούν να γίνουν όταν οι συνθήκες που επικρατούν δεν επιτρέπουν στον πιλότο να έχει ορατότητα.
Οι απογειώσεις και προσγειώσεις από και προς το αεροδρόμιο Επιταλίου θα εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, το ΦΕΚ αδειοδότησης Π.Π.Ε.Α.Ε. και τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας, όπως περιγράφονται στο AIP GREECE.
Επιπλέον θα λαμβάνονται υπόψη οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες της περιοχής, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο AIP-Greece ENR 1.2 Visual Flight Rules (VFR). Είναι υποχρεωτική η κατάθεση σχεδίου πτήσης από τα αεροσκάφη που θα χρησιμοποιούν το πεδίο προσγείωσης στην Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) του Α/Δ Αvδpαβίδας.
Η έναρξη και το πέρας οποιασδήποτε πτητικής δραστηριότητας ακόμα και όταν εκτελούνται πτήσεις εντός της ATZ Επιταλίου, δηλώνεται από τον Υπεύθυνο Λειτουργίας τηλεφωνικά και εγκρίνεται από τις Αρχές ΕΕΚ του Α/Δ Ανδραβίδας.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα θεωρείται ότι δεν υπάρχει πτητική δραστηριότητα στο Π.Π.Ε.Α.Ε. Πτήσεις εκτός της ATZ Επιταλίου θα εκτελούνται κατόπιν εγκρίσεως της ΕΕΚ Ανδραβίδας, αφού γίνει ενημέρωση για NOTAM και τα μετεωρολογικά δεδομένα της περιοχής πτήσεων.
Η Υπηρεσία Προσέγγισης του Α/Δ Ανδραβίδας, δεν θα απαγορεύει τη χρήση του Πεδίου Π/Γ σε οποιοδήποτε Α/Φ, εκτός αν υπάρξει σαφής απαγόρευση από μέρους του Υπεύθυνου Λειτουργίας, του Π.Π.Ε.Α.Ε., ή της ΥΠΑ.
Ειδικά, μνημονεύεται ότι πτήσεις από και προς το εξωτερικό πραγματοποιούνται μέσω Διεθνούς Αερολιμένα ή Αερολιμένα χαρακτηρισμένου ως Νομοθετημένου σημείου εισόδου – εξόδου για τη διενέργεια των, κατά νόμο, απαιτούμενων ελέγχων.
Η Υπηρεσία Προσέγγισης Ανδραβίδας θα είναι υπεύθυνη μόνο για την μετάβαση και αναχώρηση των διακινούμενων Α/Φ από και προς την ΑΤΖ Επιταλίου.
Η δραστηριότητα του Π.Π.Ε.Α.Ε., δεν θα επηρεάζει το έργο της Π.Α. και θα αναστέλλεται οποτεδήποτε οι επιχειρησιακές – εκπαιδευτικές ανάγκες το επιβάλλουν κατόπιν οδηγιών των Υπηρεσιών ΕΕΚ Α/Δ Ανδραβίδας.
Τέλος θα απαγορεύονται αεραθλητικοί αγώνες εκτός της ATZ Επιταλίου κατά τις περιόδους διεξαγωγής ασκήσεων, αυξημένης δραστηριότητας ειδικού ενδιαφέροντος καθώς και τους θερινούς μήνες.
Κρατικός Αερολιμένας Επιταλίου
Σύμφωνα με την Βικιπαίδεια, ο Κρατικός Αερολιμένας Επιταλίου (συντομογραφία ICAO: LGEP, ΥΠΑ: ΚΑΕΠ) είναι ένα κλειστό αεροδρόμιο Εγκαινιάστηκε το 1975, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ για εμπορική ή επιβατική χρήση. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την εγκατάσταση πυροσβεστικών αεροπλάνων, προτού κλείσει το 2010, λόγω της παρουσίας και της σημασίας των Αερολιμένων σε Ανδραβίδα και Άραξο.
Το αεροδρόμιο βρίσκεται σε υψόμετρο 1 μέτρου (3 πόδια) από την επιφάνεια της θάλασσας. Διαθέτει έναν διάδρομο κατεύθυνσης 13/31, μήκους 648 μέτρων (2.127 πόδια). Οι υποδομές επαρκούν για την υποστήριξη υπερελαφρών αεροσκαφών.