Ακολουθήστε μας:
Τετάρτη, 10 Ιουνίου, 2026
Επικοινωνία
ORIZONTES_GOLD_2
ilia-demo-ad-02
1000038666

Πραγματικότητα το νέο Δημοτικό Σχολείο στη Νέα Mανωλάδα

Παρουσία της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη τα εγκαίνια του.

Παρουσία της Υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης (27/5) η τελετή εγκαινίων του νέου Δημοτικού Σχολείου Νέας Μανωλάδας. Το έργο με τίτλο «Δημοτικό Σχολείο Νέας Μανωλάδας – Οικοδομικές εργασίες και Η/Μ εγκαταστάσεις», προϋπολογισμού ύψους 3.100.000 ευρώ, χρηματοδοτήθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» με φορέα υλοποίησης της Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. Στην τελετή των εγκαινίων χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Ηλείας και Ωλένης κ. Αθανάσιος.

1000038661

Το παλιό κτίριο του σχολείου «χτυπήθηκε» από τους σεισμούς του 2008 και μέχρι το 2023, μαθητές και δάσκαλοι φιλοξενούνται σε αίθουσες από κοντέινερ. Το 2020 ξεκίνησε η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων. Πλέον, το νέο Δημοτικό Σχολείο αποτελεί πραγματικό «στολίδι» για την περιοχή και όλη την Ηλεία, με την Υπουργό δηλώνει εντυπωσιασμένη από τους χώρους και τις εγκαταστάσεις της σχολικής μονάδας.

Σ. Ζαχαράκη: «Η περιοχή πάλεψε για να αποκτήσει αυτό το σχολείο» 

«Η περιοχή πάλεψε για να αποκτήσει αυτό το σχολείο  και χαίρομαι που στέκομαι δίπλα σε ανθρώπους που έκαναν την θέληση πράξη. Το Υπουργείο Παιδείας στήριξε έμπρακτα το πολύ δίκαιο αίτημα των κατοίκων και αποκτήσαμε έναν υπέροχο χώρο», τόνισε η Σοφία Ζαχαράκη. Παράλληλα, ευχαρίστησε τον, τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, τις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, τον τ. Υφυπουργό και Βουλευτή Ηλείας Ανδρέα Νικολακόπουλο και όλους όσοι δούλεψαν για να πραγματοποιηθεί το έργο.

1000038659

Ιδιαίτερα ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζα για την διαχρονική του υποστήριξη στα θέματα των σχολικών μονάδων. «Γνωριζόμαστε από το 2019 και τις δύσκολες στιγμές του σεισμού στο Δημοτικό Σχολείο της Ανδραβίδας και από τότε συνεργαζόμαστε διαρκώς για τα ζητήματα των σχολικών μονάδων στον Δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης», επεσήμανε. Τέλος, έκανε ειδική αναφορά στην σύμπραξη φορέων και συλλόγων και ειδικά στον Σύλλογο «Ελπίζω» για την προσφορά του.

Γ. Λέντζας: «Τα παιδιά μας είναι η ελπίδα!»

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας, τόνισε μεταξύ άλλων, στην ομιλία του:  «Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν Δήμαρχο από το να εγκαινιάζει νέες, σύγχρονες σχολικές μονάδες. Σαφώς, όλα τα έργα έχουν την σημασία τους, πολλώ δε μάλλον τα έργα υποδομής που είχε ανάγκη η περιοχή της Βουπρασίας εδώ και πολλά χρόνια, όπως ο Βιολογικός Καθαρισμός και η ύδρευση από το Φράγμα. Έχω δηλώσει πως είμαι πολύ υπερήφανος για αυτά τα έργα.

Ωστόσο, η ανέγερση μια νέας σχολικής μονάδας, σηματοδοτεί κάτι περισσότερο. Σηματοδοτεί την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Την ελπίδα για μία καλύτερη κοινωνία. Την ελπίδα που μόνο τα παιδιά μπορούν να φέρουν σε έναν τόπο. Τα παιδιά μας είναι η ελπίδα!

Για να υπάρχει εκπαίδευση, εκτός από τους κατάλληλους παιδαγωγούς, χρειάζονται και οι κατάλληλες υποδομές. Σήμερα, με τα εγκαίνια του Δημοτικού Σχολείου Νέας Μανολάδας, παραδίδεται στην τοπική κοινωνία ένα υπερσύγχρονο κτίριο που παρέχει ασφάλεια, άνεση, και τις κατάλληλες συνθήκες, σε μαθητές και δασκάλους, για ποιοτική εκπαιδευτική διαδικασία.  Πρόκειται για ένα πραγματικό «στολίδι» για τον Δήμο μας και ειλικρινά είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε καταφέρει να παραδώσουμε ακόμα μία νέα, υπερσύχρονη σχολική μονάδα μέσα στην θητεία μας. Πρώτο ήταν το νέο Γενικό Λύκειο Λεχαινών. Πλέον είναι και το νέο Δημοτικό Νέας Μανολάδας και ευελπιστούμε πως θα ακολουθήσει το Δημοτικό Ανδραβίδας.

Θυμάμαι, το 2020, είχαμε έρθει εδώ με τον Περιφερειάρχη μας, τον Νεκτάριο Φαρμάκη, όταν ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την ανέγερση της νέας σχολικής μονάδας, με την κατεδάφιση της παλιάς. Τότε βρέθηκαν ορισμένοι που είπαν πως… «ο Λέντζας πήγε για φωτογραφίες». Ήταν το γνωστό τους μότο τότε. Δυστυχώς για εκείνους και ευτυχώς για την κοινωνία και σε αυτή την περίπτωση ο Λέντζας δεν πήγε για φωτογράφηση.

1000038660

Το παλαιό κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Νέας Μανολάδας, μετά τον σεισμό του 2008, είχε κριθεί επικίνδυνο και κατεδαφιστέο. Έκτοτε, οι  μαθητές και οι εκπαιδευτικοί φιλοξενούνταν σε λυόμενο συγκρότημα που αναπτύχθηκε εντός του προαύλιου χώρου του σχολείου. Έπρεπε να περάσουν 12 ολόκληρα χρόνια για ξεκινήσει επιτέλους το έργο. Και το ξεκινήσαμε, στην αρχή της πρώτης μας θητείας ως Δημοτική Αρχή. Με την αμέριστη στήριξη της Περιφερειακής Αρχής και των Κτιριακών Υποδομών Α.Ε, που τους ευχαριστώ βαθύτατα. Με την ουσιαστική στήριξη του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο και ευχαριστούμε θερμά στο πρόσωπου της Υπουργού, της κυρίας Ζαχαράκη, που μας τιμά σήμερα με την παρουσία της.

Επίσης, να ευχαριστήσω και όλα τα μέλη της Δημοτική Αρχής, καθώς και τους υπαλλήλους των Υπηρεσιών του Δήμου μας που εργάστηκαν σκληρά για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα, καθώς και τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές που είχαν προετοιμάσει το έδαφος για το έργο.

Ιδιαίτερη μνεία θέλω να κάνω στον Σύλλογο «Ελπίζω» και στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που συνέβαλαν τα μέγιστα στη διοργάνωση της σημερινής τελετής, ενώ έχουν επίσης προσφέρει σημαντικό και στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό του σχολείου. Τους ευχαριστώ από την καρδιά μου.

Ακόμα, θα ήθελα να μου επιτρέψετε να κάνω μία σύντομη αναφορά και στα υπόλοιπα έργα που είτε εκτελούνται, είτε έχουν προγραμματιστεί για τις σχολικές μονάδες στον Δήμο μας.

Πρώτον, από τις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. εκτελείται ήδη το έργο εργασιών στεγάνωσης στο Γυμνάσιο Λεχαινών ύψους 150.000 ευρώ, ενώ αντίστοιχο έργο προκηρύχθηκε μόλις χθες επίσης από την ΚΤΥΠ για το Γυμνάσιο Βάρδας, με προϋπολογισμό 322.862  ευρώ.

Δεύτερον, στο πρόγραμμα χρηματοδότησης για την Ενεργειακή Αναβάθμιση Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων «Αθηνά», έχουν ενταχθεί το 2ο Δημοτικό Σχολείο Λεχαινών, το 1ο Νηπιαγωγείο Λεχαινών, το 2ο Νηπιαγωγείο Λεχαινών και το Ειδικό Σχολείο Λεχαινών. Συνολικά, οι παρεμβάσεις υπολογίζονται στις 450.000 ευρώ.

Τρίτον, στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για την ανακαίνιση των σχολικών κτιρίων, έχουμε εντάξει το 1ο Δημοτικό Λεχαινών και το Δημοτικό Βάρδας, με τις παρεμβάσεις να υπολογίζονται στις 400.000 ευρώ.

Τέλος, είχαμε την μεγάλη χαρά να εγκαινιάσουμε το νέο ΓΕΛ Λεχαινών, ενώ τα ευχάριστα από την Ανδραβίδα θα μας έρθουν στα τέλη Ιουνίου, όταν και θα ξεκινήσει η επισκευή του ιστορικού κτιρίου του παλιού Δημοτικού Σχολείου.

Αγαπητές φίλες, αγαπητοί φίλοι,

Όταν είχαμε κάνει τα αντίστοιχα εγκαίνια στο ΓΕΛ Λεχαινών είχα αναφέρει την κλασσική φράση του Βίκτορ Ουγκό για τα σχολεία. Σήμερα μου δίνεται η δυνατότητα να την επαναλάβω. «Εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή». Ελπίζω πως σύντομα θα την ξαναπώ και για τρίτη φορά. Στην Ανδραβίδα.

Το μέλλον ανήκει στα παιδιά μας, υποχρέωση της κοινωνίας και των θεσμών της είναι να τους προσφέρει τα αυτονόητα. Για ακόμα μία φορά κάνουμε το αυτονόητο.

Σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για την σημερινή σας παρουσία».

Εντυπωσιακές οι αίθουσες

Στην εντυπωσιακή αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, απεύθυναν επίσης χαιρετισμούς ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, οι Βουλευτές Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος και Διονυσία Αυγερινοπούλου, η Αντιδήμαρχος Παιδείας, Πολιτισμού και Κοινωνικής Πολιτικής Γεωργία Κακαλέτρη και ο Διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Οδυσσέας Αλεξόπουλος.

1000038684

Πριν τις ομιλίες προβλήθηκε ένα συγκινητικό βίντεο με την ιστορία του σχολείου από το 1953 μέχρι και σήμερα που επιμελήθηκαν ο Σύλλογος «Ελπίζω» και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Μετά το πέρας των ομιλιών η Υπουργός Παιδείας ξεναγήθηκε στις πανέμορφες αίθουσες και τις εγκαταστάσεις της νέας σχολικής μονάδας, ενώ στη συνέχεια μαθητές και δάσκαλοι είχαν ετοιμάσει μία ξεχωριστή εκδήλωση με χορευτικά στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου.

Την εκδήλωση τίμησαν επίσης, μεταξύ άλλων, με την παρουσία τους, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας Νίκος Κοροβέσης, ο Αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θοδωρής Βασιλόπουλος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας Κώστας Λεβέντης, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Νέας Μανωλάδας Ξενοφών Ανδρέου, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας Ανδρέας Καρατζάς, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας Ανδρέας Ζέρβας, καθώς και σύσσωμη η Δημοτική Αρχή Ανδραβίδας-Κυλλήνης.

ilia-demo-ad-02

Σχετικά Άρθρα

epimel_saek__1

Το Επιμελητήριο Ηλείας στηρίζει τη διασύνδεση επιχειρήσεων και σπουδαστών μέσω της πλατφόρμας SAEKConnect

Σε συνεργασία με τη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) Πύργου.Το Επιμελητήριο Ηλεί...
DIAKOPES-unsplash

Staycation από ανάγκη: Δεν έχει χρήματα ούτε για 7 ημέρες διακοπές ο ένας στους δύο Έλληνες

Tα νέα στοιχεία της Εurostat χρήζουν την Ελλάδα πρωταθλήτρια στη φτώχεια διακοπών, αφού το 46,6% τω...
PERIPOLIKO_ASTYNOMIA_MPLOKO

Ηλεία: Εξιχνιάστηκαν τρεις κλοπές και ένα εμπρησμός οχήματος

Σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος ημεδαπού για απόπειρα κλοπής σε περίπτερο – Ταυτοποιήθηκε η ...
OLYMPIC_DAY_RUN

Αρχαία Ολυμπία: Σαββατοκύριακο (13 & 14 Ιουνίου) με δύο κορυφαίες διοργανώσεις

5o Olympic Day Run και 2o Olympic Day Park για μικρούς και μεγάλους από το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλ...
719610113_4388371658082519_4036600946767607051_n

ΛΑΝΘΙ RUN: Έτρεξε σε Κουρούτα, Γαργαλιάνους, Πάτρα και Βαμβακού

Νέες συμμετοχές σε δρομικά δρώμεναΗ δρομική παρέα του ΛΑΝΘΙ RUN συνεχίζει ακάθεκτη τις συμμετοχ...
AFISA_VARTHO

Πύργος: «Αρμονίες Νέων» στην κεντρική πλατεία

Ο δήμος Πύργου και το Μουσικό Σχολείο Βαρθολομιού διοργανώνουν μουσική εκδήλωση την Δευτέρα 15 Ιουν...
© 2026 Ηλεία Ενημέρωση