Ακολουθήστε μας:
Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025
Επικοινωνία
ilia-demo-ad-02
Πατρών-Πύργου: Tα κολωνάκια μείωσαν στο μισό τα θανατηφόρα τροχαία 

Πατρών-Πύργου: Tα κολωνάκια μείωσαν στο μισό τα θανατηφόρα τροχαία

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας.

Τα διαχωριστικά κολονάκια που τοποθετήθηκαν επί της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου, αποδείχθηκαν τελικά σωτήρια καθώς μειώθηκαν στο μισό τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα στα τελευταία τρία περίπου χρόνια που υφίσταται το έργο. Μπορεί να προκάλεσαν γκρίνιες και ποικίλα σχόλια λόγω της αργοπορίας των οδηγών να φτάσουν στον προορισμό τους, καθιστώντας μεγαλύτερη τη διάρκεια του ταξιδιού, ωστόσο το συμπέρασμα είναι ότι τελικά είμαστε πιο ασφαλείς γιατί τα διαχωριστικά κολονάκια δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και επικίνδυνων προσπεράσεων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, η τριετία 2016–2018 ήταν αιματοβαμμένη, καθώς καταγράφηκαν 37 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 43 άνθρωποι, σχεδόν μια ζωή κάθε μήνα. Το ίδιο διάστημα σημειώθηκαν 11 σοβαρά τροχαία και 135 τραυματίες.

Αντίθετα, για την περίοδο 2022–2024 (συμπεριλαμβανομένου και του Α’ τριμήνου του 2025) οι αντίστοιχοι δείκτες έχουν υποχωρήσει δραστικά: καταγράφονται μόλις 19 θανατηφόρα ατυχήματα με 25 νεκρούς συνολικά. Η μείωση στα θύματα είναι άνευ προηγουμένου και έχει επιτευχθεί μετά την τοποθέτηση των διαχωριστικών κορυνών και την υλοποίηση έργων οδικής ασφάλειας. Τα στατιστικά στοιχεία αποτυπώνουν με εντυπωσιακό τρόπο αυτή τη βελτίωση:

@ 2016–2018: 37 θανατηφόρα, 43 νεκροί, 11 σοβαρά και 124 ελαφρά τραυματίες.
@ 2022–2024 (+ Α’ 2025): 19 θανατηφόρα, 25 νεκροί, 4 σοβαρά και 32 ελαφρά τραυματίες.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: τα τροχαία δυστυχήματα και οι απώλειες ζωών έχουν σχεδόν πέσει στο μισό σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση, παρά το γεγονός ότι οι συνολικοί όγκοι κυκλοφορίας δεν μειώθηκαν. Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνει έμπρακτα τον καταλυτικό ρόλο των μέτρων οδικής ασφάλειας στον πιο επικίνδυνο δρόμο της χώρας.

Μάλιστα με αφορμή αυτά τα αποτελέσματα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας ανακοίνωσε από το συνέδριο του Econoimist ότι στα πρότυπα της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου, θα υλοποιούνται πλέον και άλλες οδικές παρεμβάσεις στη χώρα: «Εχουμε εφαρμόσει με επιτυχία πρωτοβουλίες οδικής ασφάλειας με εκπληκτικά αποτελέσματα στο τμήμα Πάτρα – Πύργος και θα εφαρμόσουμε παρόμοιες πρωτοβουλίες και σε άλλα έργα, όπως για παράδειγμα στον ΒΟΑΚ στην Κρήτη» δήλωσε ο υπουργός.

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Τοποθετώντας κόκκινα πλαστικά διαχωριστικά κολονάκια στο μέσο της ΕΟ Πατρών – Πύργου -σε συνδυασμό με άλλα κρίσιμα οδικά έργα (ασφαλτοστρώσεις, οδοσήμανση, φωτισμός, νέα διαγράμμιση)– οι αρμόδιοι πέτυχαν να μηδενιστούν σχεδόν τα μετωπικά δυστυχήματα. Μετά την υπογραφή της σύμβασης στα τέλη του 2021, οι παρεμβάσεις αυτές πέρασαν σε φάση υλοποίησης. Οπως δείχνουν τα στοιχεία, τον χειμώνα του 2022 τα πρώτα κολονάκια μπήκαν στη θέση τους και τα αποτελέσματα ήταν εμφανή από τους πρώτους μήνες: εξαφανίστηκαν οι μετωπικές συγκρούσεις που στο παρελθόν προξενούσαν βέβαιους θανάτους.

Το τοπίο του δρόμου άλλαξε ριζικά: η ολισθηρότητα της ασφάλτου έπαψε, τα επικίνδυνα περάσματα στην αντίθετη λωρίδα σταμάτησαν, μειώθηκαν καθοριστικά οι κίνδυνοι υψηλής ταχύτητας, και η «παγίδα» των ατυχημάτων ελαττώθηκε αισθητά. Το αποτέλεσμα είναι ότι ακόμη και όταν υπάρχουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή βλάβες οχημάτων, οι οδηγοί έχουν πλέον σημαντικά μεγαλύτερο περιθώριο ασφαλείας.

Η Αστυνομία χαρακτήρισε τις παρεμβάσεις αυτές σωτήριες. Σήμερα ο «ματωμένος δρόμος» Πατρών – Πύργου κινείται με πολύ χαμηλότερους τραγικούς δείκτες. Ακόμα και τον τελευταίο μήνα δεν σημειώθηκε κανένα θανατηφόρο ατύχημα. Ωστόσο, όλοι επισημαίνουν ότι τα έργα από μόνα τους δεν αρκούν. Πρέπει να συνδυαστούν με συνεχή αστυνόμευση και υπεύθυνη οδήγηση για να διατηρηθεί το θετικό αποτέλεσμα.

Παρά τα αισιόδοξα στοιχεία, η Αστυνομία τονίζει πως ο αγώνας δεν τελείωσε. Θα πρέπει να συνεχιστούν εντατικοί έλεγχοι ταχύτητας και μέθης, ώστε να μη γυρίσουμε πίσω. Τα έργα οδικής ασφάλειας απέδωσαν καρπούς, όμως η διατήρηση των θετικών αποτελεσμάτων απαιτεί διαρκή επαγρύπνηση από όλους. Μόνο έτσι ο δρόμος αυτός, που στο παρελθόν μετρούσε δεκάδες νεκρούς, θα μπορέσει να γίνει πράγματι ασφαλής – προς όφελος της ανθρώπινης ζωής και της κοινωνίας γενικότερα.

ΠΗΓΗ

ilia-demo-ad-02

Σχετικά Άρθρα

lev_art22-1200x776-1-1200x776-1

Άρτα: «Θα τα κάνω τατουάζ για να είναι στην καρδιά μου» – Συγκλονίζει ο μετανάστης που ανέσυρε τα παιδιά στον Άραχθο

Στο ποτάμι πρέπει να βάλουν μια μεγάλη πινακίδα για να μην συμβεί ξανά τέτοιο πράγμα, είπε ο Γκόγκα...
KALLIKOMO

Παιδικός Σταθμός Καλλικώμου: «10 μήνες μαζί»!

Όμορφη γιορτή για τη λήξη της σχολικής χρονιάς – Μεγάλο βάρος στην προσχολική δραστηριότητα  ...
Petroloukas-Xalkias

Πετρολούκας Χαλκιάς: O μαέστρος του Hπειρώτικου ήχου αφήνει πίσω του βαριά κληρονομιά

Λιτός και δωρικός στις νότες του, μεστός και γεμάτος ο ήχος του κλαρίνου του. Ο Πετρολούκας Χαλκιάς...
giatrn

Πάτρα: Οι γιατροί απέτισαν φόρο τιμής στον 14χρονο πριν προχωρήσουν στη λήψη των οργάνων του

Οι γιατροί στο νοσοκομείο της Πάτρας στέκονται ακίνητοι και σιωπηλοί μπροστά στο χειρουργικό τραπέζ...
Αμαλιάδα: Αντί για σχολείο πήγε…νοσοκομείο! - Τροχαίο με τραυματία έναν μαθητή

Πατρών – Πύργου: Τροχαίο με τραυματίες στον κόμβο Κουρούτας – Τους απεγκλώβισε η Πυροσβεστική (upd)

Τρία άτομα μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείοΣοβαρό τροχαίο ατύχημα μετά από σύ...
POREIA_2

Πύργος – Ολυμπία…πορεία αλληλεγγύης για την γενοκτονία στην Παλαιστίνη

Η πορεία ξεκίνησε στις 6 το πρωί της Κυριακής (15/6) από την κεντρική πλατεία του Πύργου και κατέλη...
© 2025 Ηλεία Ενημέρωση