Ακολουθήστε μας:
Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου, 2025
Επικοινωνία
ORIZONTES_GOLD_ADilia-demo-ad-02
giorgio-armani-there-can-only-be-one-1

Giorgio Armani: Πέθανε ο Ιταλός «maestro» της μόδας!

Ο «βασιλιάς» της μόδας Τζόρτζιο Αρμάνι άφησε την τελευταία του πνοή την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου σε ηλικία 91 ετών.

Δεν ήταν ένας ακόμα σχεδιαστής. Ήταν ένα σύμβολο στον κόσμο της μόδας, ο άνθρωπος που έδωσε νέα ζωή στο ιταλικό στυλ, συνδυάζοντας σύγχρονη fashion στοιχεία με την κλασική κομψότητα. Ο Τζόρτζιο Αρμάνι άφησε την τελευταία του πνοή την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου σε ηλικία 91 ετών.

Την είδηση έκανε γνωστή ο Όμιλος Αρμάνι με μια ανακοίνωση: «Με μεγάλη θλίψη, ο Όμιλος Armani ανακοινώνει τον θάνατο του δημιουργού, ιδρυτή και ακούραστης κινητήριας δύναμής του: Τζόρτζιο Αρμάνι».

Η σορός του θα εκτεθεί για λαϊκό προσκύνημα από το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου έως την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου, με ώρες λειτουργίας 9 π.μ. έως 6 μ.μ., στο Μιλάνο, στην οδό Via Bergognone 59, μέσα στο Armani/Teatro. Σύμφωνα με την ρητή επιθυμία του κυρίου Αρμάνι, η κηδεία θα τελεστεί σε στενό οικογενειακό κύκλο».

Screenshot-2

Τα πρώτα χρόνια

Γεννήθηκε στην πόλη Πιατσέντζα της βόρειας Ιταλίας, από τον Ούγκο Αρμάνι, λογιστή σε μια εταιρεία μεταφορών, και τη Μαρία Ραϊμόντι. Μεγάλωσε με τον μεγαλύτερο αδερφό του Σέρτζιο και τη μικρότερη αδελφή του Ροζάνα.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Λύκειο Λεονάρντο ντα Βίντσι στο Μιλάνο, ο Αρμάνι ήθελε να ακολουθήσει μια καριέρα στην ιατρική. Ωστόσο μετά από τρία χρόνια στο στο τμήμα ιατρικής του Πανεπιστημίου του Μιλάνου, αποφάσισε να καταταγεί στο στρατό.

Αφού υπηρέτησε στον στρατό για δύο χρόνια, ο Armani έγινε διακοσμητής βιτρινών και πωλητής στο La Rinascente, ένα πολυκατάστημα στο Μιλάνο το 1957. Και ξαφνικά ένας νέος κόσμος άνοιξε μπροστά του: αυτός της μόδας. Η εξέλιξη του Αρμάνι ήταν ραγδαία: σύντομα θα γίνει πωλητής και στα μέσα της δεκαετίας του ’60 θα μεταπηδήσει στην εταιρεία Nino Cerruti ως σχεδιαστής ανδρικών ρούχων.

Ωστόσο, ο Τζόρτζιο Αρμάνι ήθελε περισσότερα. Το 1973, μετά από παρότρυνση του αρχιτέκτονα και φίλου του Σέρτζιο Γκαλεότι, θα ανοίξει το δικό του ατελιέ στο κέντρο του Μιλάνου και ένα μεγάλο brand θα αρχίζει ένα «γεννιέται». Ένα brand που μέσα στα επόμενα χρόνια θα γίνει σύμβολο της ιταλικής μόδας και συνώνυμο της επιτυχίας. Ένα brand – αυτοκρατορία, που σύμφωνα με το Forbes η αξία του αγγίζει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η κληρονομιά του Τζόρτζιο Αρμάνι

Στο χάρτη της μόδας, το οποίο κυριαρχείται από ομίλους όπως η LVMH και η Kering, ο Αρμάνι ήταν ένας από τους λίγους σχεδιαστές που παρέμενε ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας του, ενώ παράλληλα είχε τον έλεγχο για κάθε μία από τις συλλογές που είχαν παραχθεί στην 50χρονη ιστορία της.

Ο σχεδιαστής, μεταμόρφωσε την άκαμπτη ανδρική ενδυμασία, εισήγαγε τις γυναίκες στην ανδρική μόδα και έφερε το ιταλικό στυλ στο Χόλιγουντ.

Μία από τις βασικές συνεισφορές του Μιλανέζου στην υψηλή ραπτική ήταν η εφεύρεση – και επανεφεύρεση – της ενδυμασίας διασημοτήτων, με τους αστέρες της 7ης Τέχνης, όπως η Τζούλια Ρόμπερτς, η Κέιτ Μπλάνσετ και η Αντζελίνα Τζολί, να φορούν τις δημιουργίες υψηλής ραπτικής του στο κόκκινο χαλί.

Συνδύαζε το ταλέντο του σχεδιαστή με την οξυδέρκεια ενός επιχειρηματία, διευθύνοντας μια εταιρεία με ετήσιο τζίρο περίπου 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

«Το στιλ μου το μίσησα»: Ο Τζόρτζιο Αρμάνι με δικά του λόγια

2024-10-18T033404Z_610641007_RC2OMAAMQ2AI_RTRMADP_5_FASHION-GIORGIO-ARMANI-1200x800-1

Το ταξίδι του Τζόρτζιο Αρμάνι στη μόδα ξεκίνησε με μία και μόνο φιλοσοφία: να δημιουργήσει διαχρονικά, κομψά ρούχα για άνδρες και γυναίκες που θα αντέχουν στις επιταγές του χρόνου.

Ενώ κινούνταν κόντρα στο ρεύμα, προτείνοντας πιο ανδρόγυνα σχέδια σε μία εποχή όπου οι παραδοσιακοί ρόλοι των φύλων άρχιζαν να διαλύονται, η διορατικότητά του Ιταλού μαέστρο της μόδας αποδείχθηκε σωστή. Οι συλλογές του έγιναν αμέσως επιτυχία και αγκαλιάστηκαν από τους αγοραστές και τη «βασιλική οικογένεια» του Χόλιγουντ.

Ο Αρμάνι συνέχισε να υπογράφει τα κοστούμια εμβληματικών ταινιών, όπως το American Gigolo το 1980, ενώ το 1982 κοσμούσε το εξώφυλλο του περιοδικού Time.

Σήμερα, σχεδόν 50 χρόνια μετά την ίδρυση του ομώνυμου οίκου του, η μπράντα του σχεδιαστή που πέθανε σε ηλικία 91 ετών συνεχίζει να ακμάζει, φέρνοντας τις εμβληματικές της αξίες –το συγκρατημένο glamour και τη διακριτική πολυτέλεια– σε κάθε έκφανση του σύγχρονου lifestyle, από τα ρούχα στα cosmetics, από τις γεύσεις στα ξενοδοχεία και τη διακόσμηση.

Πίσω από την επιτυχία του και την αφοσίωσή του στη δημιουργία αντικειμένων ομορφιάς που αποθέωσαν τη διακριτική κομψότητα με φόρμες αιθέριες και ιδιότυπα δυναμικές, ο Αρμάνι δημιούργησε με τη φιλοσοφία του ακλόνητη από περιοδικές τάσεις ή φωνές.

Στον πυρήνα του υπήρξε η αυθεντικότητα και η πίστη στο less is more. Ως φόρο τιμής στον επιδραστικά Ιταλό σχεδιαστή που επενερμήνευσε το chic και έφερε το power suit στην κορυφή των στιλιστικών ορόσημων, μία ανθολογία από τα πιο εμπνευσμένα λόγια του Τζόρτζιο Αρμάνι.

«Η συνέπεια του στιλ μου είναι μια σχέση ζωής. Την αγάπησα, μετά τη μίσησα και μετά την αγάπησα ξανά. Αφόρητα πολύ! Στην αρχή μου έδωσε μια εξαιρετική δύναμη, αλλά κάπου προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 την ένιωσα ως ένα κλουβί από το οποίο προσπαθούσα να αποδράσω».

«Η δουλειά μου σήμερα θεωρείται κλασική, αλλά όταν ξεκίνησα, ήταν μία τομή. Από τότε, συνέχισα να ανακαλύπτω ξανά τον εαυτό μου. Δεν αλλάζω το στιλ μου, αλλά του επιτρέπω να εξελίσσεται».

«Η φήμη δεν είναι αυτό που με ώθησε προς αυτό το μονοπάτι. Ούτε τα χρήματα— όλα αυτά δεν μπορούν να αγοράσουν την κομψότητα. Κινητήρια δύναμη μου υπληρξε από πάντα η ανάγκη να δημιουργήσω. Αυτό είναι που πάντα με παρακινούσε».

«Πραγματικά αντιπαθώ το γεγονός ότι σήμερα η μόδα αφορά κυρίως τη βιομηχανία του θεάματος και τις δημόσιες σχέσεις, μερικές φορές εις βάρος του ίδιου του προϊόντος. Ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε εδώ για να ντύσουμε τους ανθρώπους με κάτι αυθεντικό, χρήσιμο.  Είμαστε εδώ για να φέρουμε την ομορφιά».

«Στιλ είναι να ξέρεις ποιος είσαι, τι σου ταιριάζει και πώς να αναδείξεις όλο αυτό το σύνολο με τη δική σου υπογραφή».

«Δεν έζησα με κάποια συγκεκριμένη φόρμουλα ζωής αλλά ππάντα έκανα τα πράγματα με τον δικό μου τρόπο. Ακόμη και σήμερα, κρατάω την ανεξαρτησία μου. Είναι το πιο πολύτιμο πράγμα για μένα. Πάθος. Ρίσκο. Επιμονή. Συνέπεια. Αυτή είναι η επαγγελματική μου ιστορία».

«Αυτό που έμεινε ίδιο σε όλη τη διάρκεια της καριέρας μου και της ζωής μου, είναι η επιθυμία μου να εκφράζομαι. Σε αυτόν τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, μπορείς να επηρεαστείς, να παρασυρθείς προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση και να χάσεις τη δική σου ταυτότητα. Δεν μου επέτρεψα κάτι τέτοιο».

«Ό,τι κάνω προέρχεται από ένα μεγάλο πάθος σε συνδυασμό με μία σχεδόν μανιακή προσοχή στη λεπτομέρεια. Η οπτική μου για το στιλ είναι πεντακάθαρη και άρτια διαμορφωμένη. Αντικατοπτρίζεται σε κάθε τι που φέρει το όνομά μου».

«Δεν είναι τυχαίο ότι επέλεξα να εκφράσω την επιθυμία μου για αλλαγή μέσω της διαφήμισης. Πάντα τη θεωρούσα ένα προνομιούχο μέσο επικοινωνίας με το κοινό – ένας τρόπος να μεταφέρω ένα στιλ που, με την πάροδο του χρόνου, έγινε τρόπος ζωής. Στη μόδα, η διαφήμιση δεν είναι κάτι περιττό που μπορεί να υπάρχει ή να μην υπάρχει – είναι αναπόσπαστο μέρος του προϊόντος, γιατί το τοποθετεί στο πλαίσιο, του δίνει νόημα και προσφέρει ένα πλαίσιο συζήτησης, είναι ένα σχόλιο σε όσα συμβαίνουν γύρω μας».

«Όποιος έχει πάθος για αυτό που κάνει, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να συνδεθεί με τις μελλοντικές γενιές από αυτούς που απλώς ακολουθούν παροδικές τάσεις. Τουλάχιστον η δουλειά τους θα έχει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, και αυτό δίνει διαχρονικότητα μέσα στο χρόνο».

«Το hype δεν με απασχολεί. Αναζητώ πάντα κάτι πιο στέρεο, πιο ουσιαστικό. Όσον αφορά την αισθητική, πάντα εργαζόμουν με γνώμονα αυτό το ιδανικό».

«Το στιλ μου γεννήθηκε με έναν μάλλον φυσικό τρόπο, από την προσοχή μου στον κόσμο που με περιβάλλει… Έναν έμφυτο πραγματισμό, αν θέλετε, που είναι αναπόσπαστο μέρος της άποψής μου για το ντιζάιν».

«Στόχος μου είναι να παρουσιάσω το όραμά μου για τη διαχρονική κομψότητα μέσα από κομμάτια που είναι αισθητικά “ανθεκτικά στον χρόνο”. Οι άνθρωποι πρέπει να μπορούν να επενδύουν σε κάτι που έχει αξία και διαρκεί. Η εποχή των φανταχτερών, γενικών συμβόλων κοινωνικής θέσης έχει τελειώσει».

«Το μέλλον πηγάζει πάντα από το παρελθόν… αυτό που φοράμε θα είναι πάντα μια εξέλιξη αυτού που έχουμε φορέσει».

«Κατά τη γνώμη μου, σήμερα περισσότερο από ποτέ, η υψηλή ραπτική πρέπει να διατηρήσει μια αύρα αποκλειστικότητας, που να σχετίζεται με την εγγενή της αξία».

«Η βιωσιμότητα είναι πράγματι το μεγάλο ζήτημα των καιρών μας, και του μέλλοντος… Δεν έχει καμία σχέση με το μέγεθος μιας επιχείρησης, αλλά τα πάντα με τη στάση και τις αξίες που βρίσκονται πίσω από αυτήν».

«Ο καταναλωτής ποτέ δεν απαίτησε να βγαίνει συνεχώς μαζική μόδα. Οι βιομηχανία δημιούργησε αυτή την κατάσταση… Πρέπει να αγοράζουμε λιγότερα και να αγοράζουμε καλύτερα».

«Η Κοκό Σανέλ ήταν ένα σπουδαίο ταλέντο και η εξερεύνησή της στην άνεση και την απλότητα των ρούχων ήταν πάντα πηγή έμπνευσης για εμένα. Αυτή η ιδέα της άνεσης και της απλότητας επεκτείνεται και στην ανδρική μου μόδα. Το σώμα είναι και το σημείο αναχώρησης, αλλά και το σημείο άφιξης, για ό,τι κάνω. Και, φυσικά, ο Νίνο Τσερούτι, ο οποίος με προσέλαβε, μου έδωσε αυτοπεποίθηση και με δίδαξε τις βασικές αρχές της δουλειάς μου. Από εκείνον έμαθα την αναζήτηση για ένα νέο κλασικό στυλ: απαλό και καθόλου άκαμπτο. Για εμένα, ήταν ένα παράδειγμα συνεκτικού στυλ και διαίσθησης».

«Το μέλλον πηγάζει πάντα από το παρελθόν… αυτό που φοράμε θα είναι πάντα μια εξέλιξη αυτού που έχουμε φορέσει».

«Είμαι εκκεντρικός, και το λέω με περηφάνια, παρόλο που αυτός ο χαρακτηρισμός, που μερικές φορές συνδέεται με την τρέλα, μπορεί να φαίνεται έτη φωτός μακριά από αυτό που κάνω».

ΠΗΓΗ

ilia-demo-ad-02

Σχετικά Άρθρα

10

Δήμος Ζαχάρως: Όλα έτοιμα για τη νέα σχολική χρονιά 2025–2026

Η Δημοτική Αρχή, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολείων και τις αρμόδιες υπηρεσίες, μερίμνησ...
1000005230

Δημοτικό Σχολείο Βάρδας: Μεταμόρφωση μέσω… «Μαριέττα Γιαννάκου»!

Μεταμορφώθηκε το Δημοτικό Σχολείο Βάρδας με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης, στο πλαίσιο το...
PAIDIKOI-01

Πύργος: «Τσεκ» στον «Λιούρδειο» Παιδικό Σταθμό

Επίσκεψη του αντιδημάρχου Κοινωνικής Προστασίας & Υγείας δήμου Πύργου στον Δημοτικό Παιδικό Στα...
gastouni

Με χαμόγελα το πρώτο κουδούνι

Αγιασμοί στους Παιδικούς Σταθμούς του δήμου Πηνειού.Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρον...
Μέχρι τη Δευτέρα (08/07) οι αιτήσεις για τον νέο κύκλο κατάρτισης σε πράσινες δεξιότητες με εκπαιδευτικό επίδομα έως 400 ευρώ

Eποχικό επίδομα 2025: Ξεκίνησαν αιτήσεις!

Το ύψος του ειδικού εποχικού βοηθήματος κυμαίνεται από 687,75 ευρώ έως 1.375,50 ευρώ.Ξεκίνησε σ...
AGIASMOS_SXOLEIA_2024

Οι εκπροσωπήσεις της ΠΔΕ στους αγιασμούς των σχολείων

Κοροβέσης, Γιαννόπουλος, Βασιλόπουλος, Φούντας και Νικολακόπουλος σε σχολεία της ΗλείαςΜε την ε...
© 2025 Ηλεία Ενημέρωση