Με νέα ανακοίνωση η πλοιοκτήτρια εταιρεία (Attica Group) του Blue Horizon παρουσιάζει 10 ερωτοαπαντήσεις στις οποίες ουσιαστικά αποδίδει την ευθύνη για τα όσα συνέβησαν στο πλήρωμα και τον καπετάνιο
Την ώρα που τα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon αντιμετωπίζουν διώξεις για κακουργήματα, μεταξύ των οποίων της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο και της συνέργειας σε αυτήν, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Attica Group με νέα ανακοίνωσή της με τη μορφή των ερωτοαπαντήσεων επιχειρεί να εξηγήσει τα όσα συνέβησαν στο λιμάνι του Πειραιά, αποδίδοντας ουσιαστικά ευθύνες στον πλοίαρχο και το πλήρωμα.
Έχουν προηγηθεί δύο ακόμα ανακοινώσεις από την εταιρεία. Η πρώτη, μόλις 29 λέξεων, δώδεκα ώρες μετά το συμβάν προκάλεσε ακόμα μεγαλύτερη αγανάκτηση και ερωτήματα ενώ η δεύτερη ήρθε με καθυστέρηση μετά την κατακραυγή και ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η εταιρεία διεξάγει εσωτερική έρευνα.
Γίνεται λόγος για λανθασμένες εκτιμήσεις και αποφάσεις του πλοιάρχου, ενώ για την απαγόρευση εισόδου του θύματος αναφέρει ότι ήταν απόφαση του Υπάρχου
Το ίδιο αναφέρεται και στην τρίτη ανακοίνωση χωρίς να δίνεται κάποιο παραπάνω στοιχείο για την πορεία της έρευνας μέχρι στιγμής.
Στις 10 ερωτοαπαντήσεις αναφέρεται ότι η ανακοίνωση που ενημέρωνε τους επιβάτες για την καθυστέρηση για την οποία ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στον Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon αλλά από παρακείμενο πλοίο.
Ακόμα γίνεται λόγος για λανθασμένες εκτιμήσεις και αποφάσεις του πλοιάρχου, που ανέλαβε καθήκοντα καπετάνιου τον Ιούλιο του 2023 στο blue horizon, ενώ για την απαγόρευση εισόδου του θύματος αναφέρει ότι ήταν απόφαση του Υπάρχου.
Παρακάτω παρατίθενται οι ερωτοαπαντήσεις τις εταιρείας.
Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.
Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.
Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν.
Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.
H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.
Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.
Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.
Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.
Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.
Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.