Η Attica Group έχει την αντικειμενική ευθύνη για το αποτρόπαιο γεγονός
Τρεις ημέρες. Τόσες χρειάστηκαν στην Attica Group για να προχωρήσει στην πρώτη ουσιαστική κίνηση μετά την εγκληματική ενέργεια των δυο μελών του πληρώματος του Blue Horizon που οδήγησε στον θάνατο τον 36χρονο Αντώνη Καρυώτη.
Μετά την λαϊκή κατακραυγή και την αλγεινή εντύπωση που προκάλεσαν οι πρώτες αντιδράσεις της, με την πρώτη ανακοίνωση των μόλις 29 λέξεων να ξεχωρίζει (!!!) υποχρεώθηκε να ξαναδεί τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Αφού αποδέχθηκε την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου της, Σπύρου Πασχάλη, ζήτησε την αυτονόητη συγγνώμη, να πει ένα λόγο παρηγοριάς για την οικογένεια του νεκρού και να υποσχεθεί ότι θα της παράξει κάθε στήριξη.
H εταιρεία που λειτουργεί εδώ και δεκαετίες είναι βαθύτατα εκτεθειμένη.
Όσο και αν διατείνεται πως λειτουργεί εδώ και χρόνια στη βάση των απαιτήσεων της νομοθεσίας, εντούτοις στην προκειμένη περίπτωση… πιάστηκε τραγικά αδιάβαστη.
Η Attica Group έχει την αντικειμενική ευθύνη για το αποτρόπαιο γεγονός. Προκύπτει αβίαστα από τα βίντεο που κυκλοφόρησαν ότι το πλήρωμα δεν λειτούργησε με επιμέλεια και με βάση την κείμενη νομοθεσία για τους όρους επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών κατά την διάρκεια αναχώρησης του πλοίου.
Το έλλειμμα αυτό το αναγνωρίζει και η διοίκηση της Attica καθώς στην δεύτερη πιο αναλυτική ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες σημειώνει ότι «θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι παράλληλα με την έρευνα των Αρχών, προκειμένου να διακριβωθούν στο ακέραιο οι συνθήκες της τραγωδίας διερευνώνται εσωτερικά οι λόγοι που δεν τηρήθηκαν οι σαφείς, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες οφείλουν να εφαρμόζονται αυστηρά από τα πληρώματα όλων των πλοίων μας».
Ενώ σε ένα κείμενο ερωτοαπαντήσεων για το τραγικό συμβάν σημειώνει ότι «Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».
Αν όλα τηρούνταν σύμφωνα με την νομοθεσία, οι άνδρες του λιμενικού θα έπρεπε να ήταν παρόντες στην αναχώρηση του πλοίου, ο καταπέλτης να είχε κλείσει πριν το πλοίο ξεκινήσει, και βέβαια δεν θα υπήρχε λόγος να συμβεί το τραγικό γεγονός.
Η εγκληματική συμπεριφορά των δυο μελών του πληρώματος του Blue Horizon της Attica, οι οποίοι απώθησαν των Αντώνη Καρυώτη 36 χρονών για να μην επιβιβασθεί στο πλοίο την ώρα του απόπλου, -ενώ θα μπορούσαν να τον κρατήσουν πάνω στον καταπέλτη, να ζητήσουν να σταματήσει το πλοίο και να τον παραδώσουν στο λιμενικό- προκάλεσε τον αποτροπιασμό της κοινής γνώμης αλλά και πολλά ερωτηματικά για το πως λειτουργεί στην καθημερινή πρακτική το σύστημα επιβίβασης-αποβίβασης των επιβατών στα ακτοπλοϊκά πλοία, στα ελληνικά λιμάνια.
Πέρα όμως από τα παραπάνω, ακόμη και από την στιγμή που ο άνθρωπος βρέθηκε στη θάλασσα θα έπρεπε να γίνουν άμεσες ενέργειες για την διάσωση του με την ρίψη σωστικών μέσων ενώ το λιμενικό θα έπρεπε να επιβάλλει απαγόρευση απόπλου κάτι που δεν το έκανε.
Πάντως το χθεσινό περιστατικό δεν είναι το μοναδικό στα 34 χρόνια λειτουργίας της Attica Group. Η εταιρεία έχει ένα ακόμη σημαντικό περιστατικό, και συγκεκριμένα το 1999 όταν πλοίο της Superfast, θυγατρικής του ομίλου πήρε φωτιά από ένα συνδυασμό σπινθήρα ψυγείου φορτηγού και από τα γκαζάκια που είχαν ανάψει μέσα στο όχημα παράτυποι μετανάστες για να ζεσταθούν, με αποτέλεσμα να καούν 14 μετανάστες.
Η Attica Group αρχιζε να χαράζει τη ρότα της στην ελληνική και ευρωπαϊκή ακτοπλοΐα το 1992 ως μετεξέλιξη των Επιχειρήσεων Αττικής όταν ο Περικλής Παναγόπουλος αγόρασε την εισηγμένη αυτή εταιρεία.
Τον τελευταίο χρόνο, ο όμιλος βρίσκεται σε πορεία συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ. Πριν ένα μήνα λάμβανε το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ δημιουργώντας τον δεύτερο μεγαλύτερο ακτοπλοϊκό όμιλο στον κόσμο στη δυνατότητα μεταφοράς επιβατών με το στόλο της.
H εταιρεία καλείται τώρα να αλλάξει πολλά πράγματα, υλοποιώντας ένα ισχυρό «shake out» όπως λένε άνθρωποι της αγοράς.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα αυστηροποιηθούν οι διαδικασίες πρόσληψης πληρωμάτων, αναζητώντας ακόμη και στη διεθνή αγορά τους πιο επαγγελματίες, θα επανεξετασθούν όλα τα πρωτόκολλα ελέγχων σε όλα τα επίπεδα, θα αλλάξει όλη η εσωτερική λειτουργία της εταιρεία επενδύοντας τα αναγκαία κεφάλαια, έτσι ώστε να συνεχίσει μια νέα επιχειρηματική ρότα ως μια από τος μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες στην Ευρώπη, τέταρτη σε τονάζ πλοίων.
Άμεσα θα προχωρήσει και η αναδιάρθρωση δρομολογίων, με το Blue Horizon να αποχωρεί από τη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο. Το πλοίο θα το αντικαταστήσει το «Ελυρος» μαζί με το «Κρήτη ΙΙ» ενώ στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά θα δρομολογηθούν τα «Ελευθέριος Βενιζέλος» και «Blue Galaxy».