Ακολουθήστε μας:
Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2025
Επικοινωνία
ilia-demo-ad-02ORIZONTES_GOLD_AD
Aντιδράσεις προκαλεί το νέο τέλος στους επιβάτες κρουαζιέρας

Aντιδράσεις προκαλεί το νέο τέλος στους επιβάτες κρουαζιέρας

Ανακοινώσεις από την Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου.

Αντιδράσεις καταγράφονται μετά την ανακοίνωση του νέου τέλους τους επιβάτες κρουαζιέρας των λιμανιών της χώρας που ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα (16/9) η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.

Πρόκειται για ένα μέτρο που «αγγίζει» και το λιμάνι του Κατακόλου όπου -σύμφωνα με τις εξαγγελίες- θα επιβληθεί τέλος 5 ευρώ ανά επιβάτη κρουαζιερόπλοιου…

Πάντα σύμφωνα με τις ίδιες εξαγγελίες  τα έσοδα από κάθε κρουαζιέρα θα κατανέμονται κατά ένα τρίτο στους δήμους όπου αποβιβάζονται επιβάτες κατά ένα τρίτο θα εγγράφονται στο ύψος του προϋπολογισμού του υπουργείου Ναυτιλίας με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά ένα τρίτο θα γράφονται στο προϋπολογισμό του υπουργείου Τουρισμού με σκοπό την βελτίωση των τουριστικών υποδομών για την στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

https://iliaenimerosi.gr/katakolo-5-euro-telos-kroyazieras-stoys-epivates-kroyazieroploion-toy-limanioy
https://iliaenimerosi.gr/limani-katakoloy-sto-dimo-pyrgoy-to-1-3-apo-to-telos-ton-5-euro-stoys-epivates-ton-kroyazieroploion

Ήδη καταγράφονται οι πρώτες αρνητικές αντιδράσεις που ήρθαν σε μορφή ανακοινώσεων από την Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου (στο λιμάνι της οποίας θα επιβάλλεται τέλος 20 ευρώ στους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων όπως και σε αυτό της Σαντορίνης).

CLIA: “Καλούμε την Ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει το νέο τέλος στην κρουαζιέρα από το 2026”

Κάλεσμα στην Ελληνική κυβέρνηση να εφαρμόσει το νέο τέλος κρουαζιέρας στα νησιά από το 2026 και έπειτα, απευθύνει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

Πιο συγκεκριμένα στην ανακοίνωση που εξέδωσε η CLIA αναφέρονται τα εξής:

“Κατανοούμε την επιθυμία της Ελληνικής Κυβέρνησης να διασφαλίσει έναν ισορροπημένο και βιώσιμο τουρισμό στην Ελλάδα. Χαιρετίζουμε τα σχόλια της Υπουργού Τουρισμού σχετικά με τη σημασία των λιμενικών υποδομών για τη βελτίωση της διαχείρισης των τουριστικών ροών, αλλά και την επιθυμία ανάδειξης νέων προορισμών – προτεραιότητες που ευθυγραμμίζονται με το Σχέδιο Δράσης της CLIA για την Ελλάδα, το οποίο υιοθετήθηκε πέρυσι. Αναγνωρίζουμε, επίσης, την επιθυμία της Κυβέρνησης να αυξήσει το homeporting, δεδομένης της σημαντικής συνεισφοράς που έχει στην ελληνική οικονομία.

Την ίδια ώρα, ενθαρρύνουμε την Κυβέρνηση να εξετάσει τον πιθανό οικονομικό αντίκτυπο του νέου τέλους ανά επιβάτη για τον τουρισμό κρουαζιέρας και επαναλαμβάνουμε την έκκλησή μας για ουσιαστική διαβούλευση με τις εταιρείες κρουαζιέρας, την τοπική αυτοδιοίκηση, τα λιμάνια και τους φορείς του τουρισμού που επηρεάζονται από αυτό.

Το 2025, νέα συστήματα διαχείρισης θέσεων ελλιμενισμού θα τεθούν σε εφαρμογή στη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Ως εκ τούτου, καλούμε την Κυβέρνηση να εφαρμόσει το νέο τέλος από το 2026 και έπειτα, επιτρέποντας να ληφθεί υπόψη ο αντίκτυπος αυτών των συστημάτων.

Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με την Κυβέρνηση σε κάθε πρωτοβουλία που ενισχύει τον βιώσιμο τουρισμό, με οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τις τοπικές κοινωνίες”.

Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου: Η κατά 60 φορές αύξηση του τέλους αποτελεί απειλή για συρρίκνωση της κρουαζιέρας

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου εκφράζει τις “σοβαρές ανησυχίες” του για τις πιθανές επιπτώσεις της κυβερνητικής απόφασης για αύξηση των τελών κρουαζιέρας στο νησί των ανέμων από 0,35 € σε 20 € (60 φορές παραπάνω), “τόσο στην τουριστική βιομηχανία της κρουαζιέρας, όσο και στην τοπική κοινωνία της Μυκόνου”. 

Αυτό υπογραμμίζει σε επιστολή του στον πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου, Αθανάσιος Κουσαθανάς Μέγας.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης για την αύξηση του τέλους επιβατών κρουαζιέρας από το σημερινό ποσό των 0,35 ευρώ σε 20 ευρώ ανά επιβάτη κατά τις περιόδους αιχμής, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου θα ήθελε να εκφράσει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις αυτής της απόφασης τόσο στην τουριστική βιομηχανία της κρουαζιέρας, όσο και στην τοπική κοινωνία της Μυκόνου. Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε χωρίς προγενέστερη διαβούλευση ή προειδοποίηση, η οποία αφενός μας αιφνιδίασε και αφετέρου μας προκαλεί ιδιαίτερο προβληματισμό και ανησυχία.

Ενώ αναγνωρίζουμε την ανάγκη προσαρμογής της τρέχουσας δομής των τελών, η οποία είναι πράγματι χαμηλή σε σύγκριση με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, μια αύξηση όμως κατά 60 φορές παραπάνω – από 0,35 € σε 20 €- αποτελεί ένα πρωτοφανές άλμα. Ένα τέτοιο μέτρο, αν και αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του σημειακού προβλήματος του υπερτουρισμού, θα μπορούσε να έχει μια σειρά από απρόβλεπτες και επιβλαβείς συνέπειες, ιδίως για τις μικρές επιχειρήσεις στη Μύκονο, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα που παράγουν οι επισκέπτες κρουαζιέρας. Η προτεινόμενη αύξηση κινδυνεύει να καταστήσει τη Μύκονο λιγότερο ανταγωνιστική ως προορισμό κρουαζιέρας, με πιθανές αλυσιδωτές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία. Ενώ ένα παρόμοιο μέτρο που υιοθετήθηκε στην Βενετία μπορεί να εισέφερε σε έσοδα, δεν απέτρεψε τον λόγο για τον οποίο επιβλήθηκε, δηλαδή τη ρύθμιση του αριθμού των επισκεπτών.

Το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου, με τη νέα διοίκησή του που ανέλαβε στις αρχές του έτους, φρόντισε έγκαιρα να αντιμετωπίσει το θέμα με ρεαλισμό και πάντα σε συνεννόηση με τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων. Με το berth allocation system που εφάρμοσε, κατάφερε να αποκεντρώσει και να κατανείμει ισομερώς τις αφίξεις του νέου χρόνου, περιορίζοντάς αυτές από τις αρχές του 2025 σε μέχρι 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα, ώστε και οι επιβάτες που αποβιβάζονται να κινούνται με άνεση και να μην υπάρχουν φαινόμενα συνωστισμού στη Χώρα και τις υπόλοιπες περιοχές του νησιού.

Η όποια αύξηση στα τέλη επιβατών κρουαζιέρας και αν αποφασιστεί τελικά, υποστηρίζουμε σθεναρά ότι τα έσοδα αυτά θα πρέπει να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές μας υποδομές και στη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης του νησιού μας, για τη διατήρηση της Μυκόνου ως ανταγωνιστικού προορισμού, που αυτό θα ενισχύσει τόσο την ανταγωνιστικότητα όσο, και την ελκυστικότητα των λιμανιών μας, ωφελώντας όχι μόνο την τοπική κοινωνία, αλλά και τους επιβάτες κρουαζιέρας που επισκέπτονται τα όμορφα νησιά μας.

Η αύξηση αυτή θα πρέπει να είναι σε αρμονία με τις τιμές άλλων λιμανιών της ευρύτερης περιοχής και να εφαρμοστεί σταδιακά. Υπερβολικές αυξήσεις, θα οδηγήσουν σε μείωση της κίνησης των κρουαζιερόπλοιων, θα αποθαρρύνουν τις εταιρείες από το να επιλέγουν τη Μύκονο ως τακτικό σταθμό τους, και κατ’ επέκταση θα προκαλέσουν ύφεση στις τοπικές επιχειρήσεις. Η ισορροπία είναι κλειδί για τη διατήρηση της ελκυστικότητας και της οικονομικής προοπτικής του νησιού μας.

Η Μύκονος έχει αναπτύξει ένα μοναδικό οικοσύστημα όπου οι παραδοσιακοί τουρίστες και οι επισκέπτες κρουαζιέρας συνυπάρχουν αρμονικά, συμβάλλοντας στη ζωτικότητα του νησιού όλο το χρόνο. Η στρατηγική μας στοχεύει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου μέχρι και τον Δεκέμβριο, διασφαλίζοντας ότι η κρουαζιέρα θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οικονομία του νησιού, προσφέροντας παράλληλα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στους επισκέπτες».

ilia-demo-ad-02

Σχετικά Άρθρα

Εξιχνίαση ανθρωποκτονίας στο Καπελέτο – Τον σκότωσε με ξύλινο κοντάρι καλύπτοντας τη σορό με τσίγκους και παλέτες!

Ο κατηγορούμενος (που έχει ταυτοποιηθεί) με την χρήση ξύλινου κονταριού κατάφερε συντριπτικά κατάγμ...
AGIASMOS_

Πρώτο κουδούνι στα σχολεία της Ηλείας με αισιοδοξία για μια καλύτερη σχολική χρονιά (pics+vid)

Στα σχολεία επέστρεψαν σήμερα (11/9) οι μαθητές για την έναρξη της σχολικής χρόνιας 2025-2026Με...
Kρουαζιέρα: Προορισμοί και εταιρείες - Ώρα για ειλικρινή διάλογο...

Κοινότητα Κατακόλου: Επέμβαση για την παραχώρηση του λιμανιού

Τι επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Κοινότητας Κατακόλου που εκφράζει -για μια ακόμα φορά- την έντον...
KREAS_MOSXARI

Μοσχαρίσιο κρέας: Είδος πολυτελείας με τιμή που αναμένεται να φτάσει τα 20 ευρώ

Κακά νέα για όσους αρέσκονται να τρώνε μοσχαρίσιο κρέας.Ενώ η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να ...
2_NEA-IATRIKH-DRASH-PHNEIA

Δήμος Ήλιδας – Ιατρικός Σύλλογος Αμαλιάδας: Μία ακόμα δωρεάν δράση Προληπτικής Ιατρικής στην περιοχή της Πηνείας

Την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2025.Ο δήμος Ήλιδας, σε συνεργασία με τον Ιατρικ...
DIKHGOROI-SYNEDRIO_n

Η Ολομέλεια Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας σε Αρχαία Ολυμπία και Πύργο

Από τις 12 έως τις 14 Σεπτεμβρίου 2025.Καθοριστική θα είναι η συμβολή του Δήμου Πύργου στη διορ...
© 2025 Ηλεία Ενημέρωση